NAV ügyfélszolgálat

Kérjük, értékelje

NAV ügyfélszolgálat Telefonszám Általános Tájékoztató : Magyarországról: 1819 Külföldről: +36 (1) 250-9500 Ügyféltájékoztató: Magyarországról: 06 (80) 20-21-22 Külföldről: +36 (1) 441-9600 Kormányzati Ügyfélvonal: Magyarországról: 1818 külföldről: +36 (1) 550-1858 SMS-száma: +36 (70) 443-8056 E-mail cím: 1818@1818.hu Nyitvatartás Hétfő Kedd Szerda Csütörtök Péntek 8:30-16:00 8:30-16:00 8:30- 16:00 8:30-16:00 8:30-13:30 Postai megkeresés A központi ügyfélszolgálat postacíme: 1373 Budapest, Pf. …

NAV ügyfélszolgálat Read More »

2.2 1 5 5
Jelenlegi Minősítés 2.2

Your page rank:

Általános Tájékoztató :

  • Magyarországról: 1819
  • Külföldről: +36 (1) 250-9500

 

Ügyféltájékoztató:

  • Magyarországról: 06 (80) 20-21-22
  • Külföldről: +36 (1) 441-9600

 

Kormányzati Ügyfélvonal:

  • Magyarországról: 1818

  • külföldről: +36 (1) 550-1858

  • SMS-száma: +36 (70) 443-8056

  • E-mail cím: 1818@1818.hu

Hétfő

Kedd

Szerda

Csütörtök

Péntek

8:30-16:00

8:30-16:00

8:30- 16:00

8:30-
16:00

8:30-
13:30

A központi ügyfélszolgálat postacíme:

1373 Budapest, Pf. 561.

Tartalomjegyzék

Hogyan érjük el a Nemzeti Adó- és Vámhivatal, a NAV ügyfélszolgálatát?

A 21. század egyik nagy előnye, hogy az elektronikus kapcsolattartás, kapcsolatfelvétel már nem csak egymás közt, hanem a hivatalok és az állampolgárok között is lehetséges. Igaz, néha kicsit döcögősen, de azért mégis lehetséges, és ha sikerül megtalálni a megfelelő csatornát, az ügyeinket igen gyorsan intézhetjük. A NAV ügyfélszolgálata is elérhető hagyományos csatornákon (személyesen, telefonon, emailben), illetve számos ügy elintézésére online, félig-meddig automatizált lehetőségek is vannak.

Milyen esetekben fordulhatsz a NAV-hoz?

A NAV, azaz a Nemzeti Adó- és Vámhivatal „egyszerű” állampolgárok részére elsősorban adóügyekben érhető el. Ilyen lehet például az adóbevallásunk elkészítése, amit ma már a munkáltató által átadott adatok alapján a hivatal elkészít nekünk. Olyan kérdésekre kaphatunk választ a NAV-nál, hogy van-e adótartozásunk, vagy hitelügyletekhez szükséges úgynevezett „nullás” adóigazolást is kérhetünk ki. Ez pedig csak a jéghegy csúcsa!

Magánszemélyek és vállalkozások, vállalkozók egyaránt intézhetik ügyeiket mind a személyesen vagy telefonon, mind pedig a különböző online ügyfélszolgálati elérhetőségeken keresztül. A következőkben áttekintjük, hogy milyen csatornákon keresztül érhető el a NAV, és milyen ügyintézési lehetőségeket biztosít ezeken.

Mi a NAV?

A NAV, korábbi nevén az APEH (és még ma is sokan így emlegetik), Magyarország adó- és vámhivatala. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a NAV jogosult kezelni az adóügyeket, adóigazolásokat kiadni, vámhivatali teendőket ellátni. Többek között a NAV felelős az adótartozások behajtásáért, adótúlfizetés visszautalásáért, visszaélések vizsgálatáért, hatósági adóügyi ellenőrzések indításáért.

A NAV online elérhetőségei

Számos lehetőségünk van, ha az ügyeinket a NAV személyes ügyfélszolgálata helyett online szeretnénk intézni. Az internet segítségével nem csak időpontfoglalást, de konkrét adóügyek elintézését is kezdeményezhetjük, így csak nagyon ritkán van szükség telefonon, személyesen jelentkezni, ezzel pedig hosszabb távon időt és pénzt spórolhatunk.

A magyar adóhivatal sajátos a tekintetben, hogy rengeteg tájékoztató is elérhető a honlapon. Ezek a „tájékoztató füzetek” lépést tartanak az aktuális szabályozásokkal, letölthetőek, nyomtathatók, és egyszerű nyelvezetük miatt bárki számára útmutatót adnak az ügyintézés megkezdéséhez.

E-mail a NAV felé

Direkt e-mail címet a NAV nem ad meg a honlapján, legalábbis elsőre nem található meg. Az elérhetőségeket a kezdőlapon és minden más aloldalon is a „Kapcsolat” gombra kattintva lehet megtalálni, erre a lapra visz: https://nav.gov.hu/nav/kapcsolat

A felsorolt elérhetőségek között szerepel az e-mail is. A kiemelt „E-mail küldése” gombra kattintva a kapcsolatfelvételi űrlapra kerülünk, ahol üzenetet küldhetünk egy központi e-mail fiókra. Célzott e-mail címeket a lap alsó harmadában a „Belföldi jogsegély kérelmek elektronikus levelezési címei” linkre kattintva, egy PDF dokumentumban találhatunk. Itt megyei igazgatóságok és különböző ügykörökre specializálódott osztályok e-mail címeit lehet megtalálni.

Email-ben számos ügy intézhető, sőt arra is van lehetőség, hogy a válasz „minőségét” is előre meghatározzuk. Kérhetünk:

  1. Egyszerűbb, közérthető választ
  2. Szakértői, részletesebb választ is

A kapcsolatfelvételi űrlapon keresztül a következő témakörökben felmerülő kérdéseinkre kaphatunk választ:

  • Adat- és változásbejelentés
  • Adó-, jövedelem- és illetőségigazolás
  • Adókártya, START-kártya
  • Adózás rendje
  • Általános forgalmi adó
  • Bevallás, adatszolgáltatás
  • eBEV-vel kapcsolatos kérdések, beállítások
  • Egyéb adózási kérdések
  • Egyszerűsített vállalkozói adóval, Kisvállalati adóval, Kisadózók tételes adójával kapcsolatos ügyek (EVA, KIVA, KATA)
  • EKAER-rel kapcsolatos kérdések
  • Folyószámlával kapcsolatos kérdések
  • Járulékokkal, illetékekkel kapcsolatos kérdések
  • Nyomtatványok kitöltésével kapcsolatos kérdések
  • Online számlázó program beállításaival kapcsolatos ügyintézés
  • Számla-adat szolgáltatással kapcsolatos tudnivalók, segítség

NAV elektronikus ügyintézés

Számos adó- és vámügyet van lehetőség kizárólag online, telefonálgatás és személyes látogatás nélkül is intézni. Ehhez négy csatorna áll rendelkezésre:

  • az Ügyfélkapun keresztül elérhető eBEV szolgáltatás
  • az Ügyfélkapun keresztül elérhető e-Papír szolgáltatás
  • az ABEVJava program használata, dokumentumok ügyfélkapus beküldésével
  • az ONYA használata

Nagyon fontos tudni, hogy minden online ügyintézéshez szükséges az Ügyfélkapus regisztráció megléte. Ez továbbra is személyes jelenléthez kötött, ami egy pár perces ügyintézés, s minden Kormányablakban és Mobil Kormányablakban igényelhető. Amikor már rendelkezel vele, akkor pedig rengeteg ügy online kezelésére lehetőség nyílik.

Az eBEV szolgáltatás leginkább az adóbevallásokkal kapcsolatban, illetve az adóegyenlegünk lekérdezésére használható. Bejelentkezés után (a Központi Azonosítási Ügynök segítségével lehet belépni) a különböző menüpontok között a „Szolgáltatások” menüt fogod a legtöbbször használni. Itt lekérdezhető az 1+1% állapota, korábbi bevallások, stb.

Az e-Papír használata szintén Ügyfélkapuhoz kötött. Ez egy olyan digitális rendszer, amely segítségével hagyományosan papír alapon benyújtható kérvényekkel, adatkérésekkel, bejelentésékkel fordulhatsz a szolgáltatásba integrált hivatalok felé. Adóügyektől kezdve állatvédelmi kérdésekig mindenféle ügyek elindíthatók, és teljes mértékben online intézhetők.

Van egy harmadik lehetőség is, ami használható online és offline is. Ez az ABEV Java, ami egy Java alapú nyomtatványkitöltő alkalmazás. Mivel a NAV-nál szinte mindenhez valamilyen nyomtatvány van rendszeresítve, így ez is remek alternatíva. A nyomtatványokat a keretprogramból le lehet tölteni (persze előbb ki kell deríteni, hogy melyikre van szükség, ezt telefonon a leggyorsabb intézni), majd kitöltés után kinyomtatni, vagy pedig nyomtatás nélkül, Ügyfélkapun keresztül beküldeni.

A negyedi lehetőség az ONYA, azaz az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazás, amely az ABEV Java böngészőből elérhető változata. Itt csak KAÜ-s azonosítás után lehetséges űrlapokat kezelni és beküldeni.

NAV Facebook

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal rendelkezik Facebook oldallal is, amely viszonylag aktív, igaz, elsősorban tájékoztatási célokat szolgált. Ha üzenetben kérdéssel fordulsz feléjük, a legtöbb esetben az ügyfélszolgálatra vagy az Ügyfélkapura irányítanak át. Amiért esetleg jelen formájában érdemes lehet követni az a különböző időpontokra vonatkozó tájékoztató posztok. Meg a vicces kommentek.

NAV személyes ügyfélszolgálat

Természetes, hogy egy ekkora hivatalnak van személyes ügyfélkapcsolati ága is, hiszen nem mindenki tudja kellő magabiztossággal használni az online felületeket, és az idősebb korosztály általában igényli az ügyintéző jelenlétét. A NAV ügyfélszolgálat elérhető a legtöbb megyeszékhelyen, valamint a nagyobb önkormányzatok is rendelkezek külön adóügyi osztállyal – bár utóbbiak főleg helyi adókkal kapcsolatban tudnak segíteni. Az összes NAV ügyfélszolgálat nyitva tartása megtekinthető https://nav.gov.hu/nav/ugyfelszolg/ugyfelszolgalatok_nyitvatartasa oldalon.

NAV ügyfélszolgálat Budapest területén, több helyszínen is megtalálható. A hozzád legközelebb eső ügyfélszolgálatot a https://nav.gov.hu/nav/ugyfelszolg címen elérhető ügyfélszolgálati keresővel tudod megtalálni. Ez a kis program lehetőséget biztosít arra, hogy megadott cím, helyadat, vagy ügytípus szerint keress ügyfélszolgálatot. A nyitva tartások szintén elérhetők, illetve útvonaltervezésre is van lehetőség.

Ha szeretnél elmenni egy NAV ügyfélszolgálatra Budapest területén, vagy bárhol máshol, érdemes időpontot foglalni. Ezt ide kattintva akár most is megteheted! Itt a captcha megadása után választhatsz irodát, ügyet, majd időpontot. Az egész egy-két percet vesz igénybe, adókártya legyen kéznél, ha nem tudod az adóazonosítód. Egyébként jelenleg csak időpontfoglalással lehet a NAV ügyfélszolgálatokra bejutni.

A megyei ügyfélszolgálatok nyitvatartása szinte mindenhol ugyanaz:

Hétfő

Kedd

Szerda

Csütörtök

Péntek

08:30 – 18:00

08:30 – 12:00

08:30 – 18:00

08:30 – 12:00

08:30 – 11:30

 

NAV telefonos ügyfélszolgálat

Sokan vannak, akik még mindig a jó öreg telefonos ügyintézésre esküsznek. Nekik jó hír lehet, hogy a NAV több vonalon is elérhető, így nem jelent majd különösebb gondot a tájékoztatás kérése. Kiindulópontként érdemes a https://nav.gov.hu/nav/kapcsolat/kapcsolat_20151007.html oldalt meglátogatni, ahol az első két lehetőség pont a telefonos elérhetőségeket mutatja be.

Az, amit a legtöbbször a NAV telefonszámaként említenek, az a 1819, vagy a +36/1-250-9000, ami a NAV Általános Tájékoztató Rendszere, azaz az infóvonal, ahol viszonylag kevés ügyet lehet intézni, de annál több tájékoztatást kaphatunk. A honlapról letölthető az IVR rendszer (a „gombnyomkodós” rendszer) térképe, így felkészülten lehet kezdeni a hívást. Az infóvonal nevéből adódóan főleg tájékoztatást kínál, minimális az elintézhető ügy mennyisége (pl.: csekk igénylése).

Ezek az ügyek intézhetők el a NAV telefonszám felhívásával:

  • Adójogszabályok, bevallások értelmezésével kapcsolatos tájékoztatás
  • Adókötelezettségek, adóeljárás – Igazolásokkal, adatbejelentésekkel, fizetési kedvezményekkel, adókártyával, valamint egyéb eljárási kérdésekben tájékoztatás
  • Alkalmazások elérésével kapcsolatos segítségnyújtás – Alkalmazásoktelepítésével, eBEV portál elérésével kapcsolatban tájékoztatás
  • Csekk igénylése
  • Vámigazgatási, jövedéki, regisztrációs adóval kapcsolatos ügyek – Vámszabályokkal, jövedéki, regisztrációs adóval kapcsolatos tájékoztatás
  • Egyéni vállalkozói tevékenységnyilvántartásba vételével kapcsolatos tájékoztatás – Az egyéni vállalkozói tevékenységnyilvántartásba vételével, szüneteltetésével, a szüneteltetés utáni folytatásával, megszüntetésévelés az adatmódosítással kapcsolatos tájékoztatás
  • Online számla adatszolgáltatás – Online számla adatszolgáltatással, a NAV Online Számlázó programjának használatával kapcsolatos segítségnyújtás

Nyitvatartás

Hétfő

Kedd

Szerda

Csütörtök

Péntek

8:30-16:00

8:30-16:00

8:30-16:00

8:30-16:00

8:30-13:30

Ahol valóban lehet ügyeket is intézni, az az Ügyféltájékoztató és Ügyintéző Rendszer, ami Magyarországról ingyenes hívható a +36/80-20-21-22 telefonszámon. Ennek az ügyfélszolgálatnak a menütérképe is letölthető, érdemes megnézni, hogy mi minden intézhető. A telefonos ügyintézés tovább tarthat egy-két percnél, így lehet, hogy a személyes és az online megoldás a legjobb.

Az ingyenesen hívható NAV telefonszám szintén számos ügy intézésére ad lehetőséget, a legfontosabbak:

  • Adózói minősítéssel kapcsolatos tájékoztatás
  • Bevallásokkal kapcsolatos ügyintézés, tájékoztatás
  • Adózói adatok bejelentése, változás bejelentés
  • Folyószámlával kapcsolatos ügyintézés, tájékoztatás
  • Kezdő vállalkozásokkal kapcsolatos ügyintézés, tájékoztatás
  • Igazolás kiállítása iránti kérelem előterjesztése
  • Gépjármű-forgalmazók illetékmentességéhez nyilatkozattétel
  • Meggyőződés az ellenőrzés tényéről
  • Meggyőződés közösségi adószám érvényességéről

Nyitvatartás

Hétfő

Kedd

Szerda

Csütörtök

Péntek

8:30-16:00

8:30-16:00

8:30-16:00

8:30-16:00

8:30-13:30

A központi telefonszámokon kívül pedig minden NAV ügyfélszolgálat telefonszáma elérhető a https://nav.gov.hu/nav/ugyfelszolg/ugyfelszolgalatok_nyitvatartasa oldalon, az adott ügyfélszolgálat nevére kattintva megnyíló lapon. Ezeken a számokon elsősorban alap tájékoztatás kérhető, illetve időpontot lehet foglalni. Az ügyfélszolgálati irodák helyi tarifával, vezetékes hívás díjszabásával hívhatók, a feltüntetett nyitvatartási időben.

Postai megkeresés

A NAV elérhető postai úton, levélben is. A központi ügyfélszolgálat postacíme: 1373 Budapest, Pf. 561. Ha ide küldesz levelet, készülj fel rá, hogy hosszú hetek telhetnek el, mire választ kapsz. Meggyorsítható a dolog, ha a megyei igazgatóságok címére írsz levelet, ezeket a címeket itt találod: https://nav.gov.hu/nav/igazgatosagok. A térképes kereső segítségével megtalálod a hozzád legközelebb eső irodát.

Összefoglalva

A fentiekből is látható, hogy a NAV ügyfélszolgálat egy hivatalhoz képest igen sok csatornán elérhető, ami jelentősen megkönnyíti ügyes-bajos adóügyi dolgaink intézését. A hagyományosnak tekintett személyes és telefonos ügyintézés mellett széleskörű online ügyintézési lehetőség is rendelkezésre áll. Az elérhetőségeket a https://nav.gov.hu/nav/kapcsolat lapon találod.